Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Živelní katastrofa v zahraničí
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Živelní katastrofa v zahraničí
4. Základní informace k životní situaci
Pomoc při živelní katastrofě, jenž postihla občana České republiky v zahraničí.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci jedná občan České republiky, který byl živelní katastrofou v zahraničí postižen, příp. osoba blízká.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.
8. Na které instituci životní situaci řešit
- krizové, bezpečnostní a pořádkové složky v zemi svého pobytu,
- zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu,
- příp. některý zastupitelský úřad Evropské unie v zemi svého pobytu (pokud v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky),
- cestovní kancelář, se kterou do zahraničí odcestoval,
- přijímající organizaci zajišťující jeho pobyt v zemi.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že je žadatel o pomoc státním občanem České republiky.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Potřebné formuláře jsou (dle povahy žádosti o pomoc) k dispozici na zastupitelském úřadu České republiky, příp. na zastupitelském úřadu Evropské unie (pokud v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky).
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za pomoc spočívající v poskytnutí rady, informace nebo zprostředkování kontaktu (za účelem řešení této životní situace) zastupitelské úřady poplatky nevybírají.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další občané České republiky, kteří byli dotčeni živelní katastrofou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žadatel o pomoc poskytuje součinnost dle požadavků osloveného zastupitelského úřadu, místních krizových složek, přijímající organizace či cestovní kanceláře.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Podle interních předpisů Ministerstva zahraničních věcí České republiky, příp. podle předpisů členských států Evropské unie.
18. Jaké jsou související předpisy
Právní řád České republiky, příp. právní řády členských států Evropské unie.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Bližší informace lze získat na odboru konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky
26. Kontaktní osoba
—
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace