Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Žádost o povolení k vývozu kulturní památky do zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o povolení k vývozu kulturní památky do zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Kulturní památku (i národní kulturní památku) lze dočasně vyvézt do zahraničí - pro účely výstavy, zápůjčky nebo pro jiné účely, např. restaurování - jen s předchozím souhlasem Ministerstva kultury.

Souhlas Ministerstva kultury musí být vydán na celkovou dobu, kdy se kulturní památka nachází mimo území České republiky, tedy včetně doby transportu kulturní památky do místa určení a zpět na území České republiky.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost Ministerstvu kultury podává vlastník kulturní památky.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Povolení k vývozu kulturní památky do zahraničí lze vydat pouze předem, tzn. před vývozem kulturní památky do zahraničí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost se podává v písemné formě na předepsaném formuláři.

8. Na které instituci životní situaci řešit

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádost musí obsahovat:

  • přesnou identifikaci kulturní památky a rejstříkové číslo v Ústředním seznamu kulturních památek, popř. číslo jednacího rozhodnutí Ministerstva kultury o prohlášení věci za kulturní památku,

  • účel, pro který má být památka vyvezena (spolu s odůvodněním),

  • přesně stanovenou dobu, na kterou má být kulturní památka vyvezena,

  • popis opatření, která mají minimalizovat nebezpečí, kterými by kulturní památka mohla být po dobu pobytu mimo území České republiky ohrožena (pojištění, způsob dopravy, zajištění odpovídajících klimatických podmínek apod.).

K žádosti se přikládají pro každou jednotlivou kulturní památku 4 vyplněné formuláře osvědčení opatřené barevnými fotografiemi kulturní památky.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty vyplývají z § 71 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podání lze učinit elektronicky.

28. Popis byl naposledy aktualizován

02.12.2013

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.